Hoe Scoor Ik Hoog In Google. Alle Info.

Voice search betreffende Google Home; dé SEO trend over 2019?

Voice search is sterk in populariteit aan het toenemen, maar hoe speel je daar exact op in? Sinds einde oktober is Google Home uit in Holland, eind juli was Google Assistant al op een meeste smartphones in Nederland beschikbaar. Daar wordt echter door ook grote wanneer korte ondernemers alsnog weinig voltooid teneinde in te spelen op een mogelijkheden die Voice Search wegens SEO en SEA doeleinden biedt.

Aangezien de prognose kan zijn dat dit aantal gebruikers betreffende een spraakgestuurde zoekopdrachten fors zal toenemen een eerstvolgende jaren kan zijn dit je uitdaging om een stappen te ondernemen die Voice Search geoorloofd maakt. Wij informeren je over Voice Search en een opties welke het biedt voor je site.

Wat houdt Voice Search precies in?

Het is weet sinds 2010 mogelijk teneinde Voice Search te gebruiken teneinde jouw zoekopdrachten uit te voeren via Google. In een beginfase was het echter echt niet geoptimaliseerd. Je moest immers aanvankelijk een telefoonnummer opbellen, waarna je een gewenste zoekwoorden in diende te spreken en je tot een organische zoekresultaten werden gestuurd. Na jarenlange ontwikkelingen en constante verbeteringen is de huidige Voice Search een stuk eleganter. Voice Search kan zijn verder niet slechts vanwege De http://google.nl zoekmachines search zoekopdrachten, maar is verder gekoppeld aan zo goed als alle Google middelen en applicaties bijvoorbeeld Google Maps.

De zoekmachines Voice Search is op dit ogenblik veel aangewend via jongeren en jonge adolecenten, vooral wanneer ze in een situatie bijvoorbeeld rijden zitten waarbij ze niet de gelegenheid beschikken over om een zoekopdracht in te typen ofwel naar hun telefoon te gluren.

Bijvoorbeeld genoemd kan zijn Voice Search alsmaar populairder aan het worden. In dit jaar gaf Sundar Pichai met De zoekmachines met het meer dan ruim twintig% met al die zoekopdrachten in een VS via Voice Search werden uitgevoerd. Betreffende een nieuwste ontwikkelingen omtrent De zoekmachines Home en Google Assistant is de prognose dat het een eerstvolgende jaren alsnog heel wat toe zal nemen.

Google Assistant en De zoekmachines Home

Sinds dit jaar is Google in een VS weet aan de gang betreffende het uittesten aangaande Google Assistant en De zoekmachines Home, de zelflerende ‘Amazon Echo’ concurrent die het doel beschikken over teneinde Voice Search toegankelijker en gemakkelijker te vervaardigen. De zoekmachines Assistant mag onder andere afspraken inplannen, zoekopdrachten verrichten, routes regelen en alsnog veel verdere.

Sinds eind juli 2018 kan zijn De zoekmachines Assistant in Nederland beschikbaar op vrijwel elke mobieltje. De De zoekmachines Home smart speaker is echter pas sinds einde oktober in Nederland beschikbaar vanwege dit feit het de smart speaker de Nederlandse taal nog niet nauwkeurig voldoende begreep.

Betreffende de opkomst over ook De zoekmachines Assistant wanneer Google Home zullen er ook degelijke verschuivingen aankomen in dit aantal gebruikers aangaande Voice Search en de handelwijze waarop die wordt aangewend. Het kan je verrichten teneinde in te spelen op de kansen welke Voice Search je webshop biedt.

Doch hoe speel je vervolgens in op Voice Search?

Daar bestaan verscheidene methodes om spraakgestuurde zoekopdrachten te achterhalen, veelal bevatten ze ons reeks eigenschappen welke jouw in een ‘normale’ zoekopdracht ook niet veelal tegenkomt. Een groot voorbeeld daarvan kan zijn een natuurlijker taalgebruik, waarbij zoekopdrachten voornamelijk in vraagvorm worden geformuleerd. Zo zal een zoekopdracht verschuiven betreffende “Beste eethuisje Amsterdam” tot “Hetgeen is het allerbeste restaurant in Amsterdam?”. Tevens bestaan spraakgestuurde zoekopdrachten hoofdzakelijk lokaal, met vragen bijvoorbeeld “Die eetgelegenheden uithangen daar in de buurt?”.

Verdere dan 80% betreffende de gevolgen welke getoond geraken via De zoekmachines Home aankomen uit featured snippets. Die snippets bestaan een stukken tekst welke voor een zoekopdracht komen en het meest relevante en passende antwoord op een zoekopdracht uitproberen te tonen. Zie onderstaand ontwerp:

Dé methode teneinde in te ravotten op Voice Search is een door jouw te richten op een featured snippets. Een uitdaging hierbij kan zijn om jouw inhoud tevoorschijn te laten aankomen als iemand een relevante zoekopdracht uitvoert, maar hoe doe je dat exact?

Omgangsvormen teneinde in een De zoekmachines featured snippets te komen

Featured snippets geven op de beste methode antwoord op de zoekintentie aangaande ons gebruiker, hetgeen daar toe leidt dat dit slechts geoorloofd kan zijn om in de featured snippets te komen wanneer jij met jouw webshop pagina op de meest effectieve en duidelijke manier antwoord geeft op een zoekopdracht. Is dit ook niet dit geval, vervolgens gaat de mededingers het betreffende jouw afpakken. Toch bestaan er manieren teneinde jouw content er uit te laten springen:

– Beantwoord een zoekintentie betreffende ons tabel

– Beantwoord de zoekintentie betreffende een lijst

– Beantwoord een zoekintentie met ons heerlijke maar sterke tekst (paragraaf)

Die soort jouw aangewend kan zijn erg afhankelijk over de zoekopdracht waar je een featured snippet op wilt laten tonen. Zo wordt een belangstelling zoals ‘wat is het allerbeste wasmiddel merk’ voorheen via een tabel beantwoord aangezien jouw dit wilt vergelijken betreffende overige wasmiddel merken. Een belangstelling bijvoorbeeld ‘hoe werkt een wasmachine’ gaat voorheen in paragraaf gedaante geraken beantwoord.

Naast een manier waarop jouw een zoekintentie beantwoord zijn er nog verscheidene andere zaken daar waar jouw potentiële snippet met dient te voldoen. Enkele zijn niet verplicht, maar opweg helpen echt mee. Als volgt:

– Jouw pagina dient op een 1e pagina met de Google resultaten te staan wegens een zoekopdracht

– Probeer zo veel geoorloofd detail te melden in ongeveer 50 woorden, kort maar krachtig zeker

– Denk met zoekopdrachten welke beginnen met ‘als, wat, waarom, iemand die, hoe, waar, etc.’

– Maak een header op jouw pagina vanwege de vraag waarmee jouw in een featured snippets wilt komen

– Ook zinnen zoals ‘in de volgende tabel’ of ‘bezoek de eerstvolgende punten’ bestaan efficiã«nt

Dit mag allicht verder zo zijn het daar al ons featured snippet bestaan vanwege het zoekwoord daar waar je graag ons featured snippet op zou wensen. In dit geval is het mogelijkerwijs geoorloofd teneinde die featured snippet te gebruiken (met unieke inhoud vanzelfsprekend) en zodanig te verbeteren dat jouw snippet getoond is. Beter echt gejat vervolgens slecht bedacht!

Featured snippets komen veelal tevoorschijn als daar een verschillende vraag is gesteld. Omdat Voice Search overwegend vraagstellingen bestaan, zullen gedetailleerde relevante antwoorden op specifieke vraagstukken dé sleutel zijn om in de featured snippets terug te komen.

Voice Search en Local SEO

Eerder kan zijn al benoemd dat Voice Search vaak gebruikt is om lokale zoekopdrachten uit te voeren. Google Assistant en Google Home zullen hierbij veelal antwoorden uit De zoekmachines Maps halen. Zorg daar zeker vanwege dat jouw Google My Business correct kan zijn ingevuld. Dat zal zodra volgt:

Ga tot Google My Business

Speurtocht tot jouw bedrijfsnaam en adres in een dit zoekveld

Selecteer je festival of voeg jouw evenement toe

Verifieer jouw festival. Dit zal via een post, kan enige weken duren

Bevestig je beurs en creëdaar ons De zoekmachines+ website teneinde dit te beheren

Het mag even duren, doch dan hoef jouw er een poos ook niet verdere tot om te kijken. Een echt ingevulde Google My Business pagina is desalniettemin doch dit ontstaan, dit zorgt er vanwege het je juist vindbaar raakt via De zoekmachines Maps en verschillende Google pagina’s.

Daar Voice Search zoekopdrachten grotendeels via vraagstellingen worden volbracht is dé methode teneinde hier op in te ravotten dit verbeteren aangaande jouw website vanwege diverse longtail keywords waarin tevens posten geraken genoemd. Denk bijvoorbeeld met longtail keywords bijvoorbeeld ‘Wat is dit beste café in Amsterdam?’ ofwel ‘Waar vind je een kapperszaak in Den Haag?’. Longtail keywords bestaan in principe zoekwoorden die ons zin of een omvangrijk deel van een zin bevatten, veelal 4 woorden of meer.

Tevens bestaan longtail keywords vaak in vraagvorm, echter hoeft dat ook niet zo te bestaan, denk onder andere aan jouw denkproces als jouw een nieuw paar schoenen wilt kopen. Jouw verwacht dan met de soort, het merk, kleur, ofwel het vanwege man/vrouw is en regelmatig alsnog veel verdere. Ons zoekopdracht zou daar dan bijvoorbeeld uit bemerken zodra ‘Groene Nike voetbalschoen mannen’.

Kleinere ondernemers zullen dikwijls ons ontstaan produceren met minder zwaar voordelige zoekwoorden en verdere focussen op zoekwoorden met ons lager zoekvolume, waar zoekwoorden in vraagvorm en longtail zoekwoorden in een meeste gevallen ook bij horen. Longtail keywords bestaan ons echt begin voor een site en sinds featured snippets ook een grote bijdrage kunnen bezorgen aan het binnenhalen over bezoekers tot je webshop. Featured snippets worden immers dit wordt ook wel gezien indien ons #0 positie, beter dan ons #1 staat op een eerste website aangaande Google.

Longtail keywords beschikken over veelal aanzienlijk minder zoekvolume dan een ‘hoofd keyword’, wat het veelal een stuk minder aantrekkelijk vervaardigd teneinde een pagina ofwel ons deel aangaande ons website voor het zoekwoord te verbeteren. Vergeet echter ook niet dat daar verscheidene mogelijke longtail keywords zijn voor ieder ‘hoofd keyword’ en dat je longtail keywords prima in ons normale website kunt verwerken, bijvoorbeeld in een verschijning over een Q&A aan een onderzijde met de pagina.

Met Voice Search is Local SEO toch precies een momentje anders, daar iemand welke in Amsterdam via Voice Search ‘Wat is dit allerbeste café in een omgeving’ 9 betreffende de 10 keertje gelijke gevolgen gaat opmaken wanneer persoon welke behalve Amsterdam ‘Hetgeen kan zijn dit beste café in Amsterdam’ zoekt. Zo mag het toch bestaan dat jouw beurs op verdere zoektermen getoond wordt dan jouw oorspronkelijk verwachtte.

Benut jouw kansen

Een prognose is dat Voice Search aldoor groter gaat worden, in 2017 waren er overeenkomstig emarketer 35,6 miljoen Amerikanen die ons spraak gestuurd apparaat gering één keer ieder maand gebruikten, hetgeen meer vervolgens dit dubbele over dit vorige jaar is. Nederlandse cijfers bestaan tot mijn spijt nog niet ofwel nauwelijks beschikbaar, ook door dit feit dat een Google Home smart speaker pas kort geleden uitgebracht werden in Nederland.

Die hype graat louter maar groeien, uiteraard benut de kansen welke je momenteel hebt om een voorsprong op een opbouwen ten opzichte aangaande jouw concurrentie. Ben je nieuwsgierig tot de mogelijkheden welke ons websites marketing schrijfbureau jou kan bieden om te optimaliseren voor Voice Search? Voor Appsmarketeers onthalen we je gaarne vrijblijvend op kantoor teneinde de opties te bespreken.