Website Hoog Scoren In Google. Wat Je Moet Weten.

Voice search betreffende De zoekmachines Home; dé SEO mode met 2019?

Voice search kan zijn duurzaam in populariteit juiste toenemen, doch hoe speel je er exact op in? Sinds einde oktober is Google Home uit in Holland, eind juli was De zoekmachines Assistant alang op een meeste smartphones in Holland beschikbaar. Er is desalniettemin door zowel omvangrijke ingeval kleine ondernemers alsnog gering volbracht teneinde in te spelen op de opties welke Voice Search voor SEO en SEA doeleinden biedt.

Aangezien een prognose kan zijn dat dit aantal gebruikers met de spraakgestuurde zoekopdrachten fors gaat toenemen een eerstvolgende jaren is dit jouw uitdaging teneinde een stappen te ondernemen welke Voice Search geoorloofd vervaardigd. Wij informeren jouw over Voice Search en de mogelijkheden die het biedt voor je website.

Hetgeen houdt Voice Search exact in?

Het kan zijn weet sinds 2010 mogelijk om Voice Search te benutten om je zoekopdrachten uit te voeren via De zoekmachines. In de beginfase was dit desalniettemin echt nog niet geoptimaliseerd. Je moest namelijk eerst ons telefoonnummer opbellen, waarna jouw een gewenste zoekwoorden in diende te spreken en je naar een organische zoekresultaten werden gestuurd. Na jarenlange ontwikkelingen en constante verbeteringen is de huidige Voice Search een stuk eleganter. Voice Search is tevens niet enkel voor Google search zoekopdrachten, doch kan zijn tevens gekoppeld aan bijna al die Google middelen en applicaties zoals De zoekmachines Maps.

Google Voice Search wordt op het moment veel aangewend door jongeren en jonge adolecenten, grotendeels wanneer ze in een situatie bijvoorbeeld autorijden zitten waarbij ze niet een mogelijkheid hebben teneinde de zoekopdracht in te typen of tot hun telefoon te kijken.

Zoals genoemd is Voice Search alsmaar populairder aan het geraken. In dit jaar gaf Sundar Pichai met De zoekmachines met het meer dan ruim 20% over alle zoekopdrachten in een VS via Voice Search werden uitgevoerd. Met de nieuwste ontwikkelingen omtrent De zoekmachines Home en Google Assistant kan zijn een prognose het dit een eerstvolgende jaren nog veel toe gaat nemen.

Google Assistant en Google Home

Sinds de zomer is Google in een VS weet aan de gang betreffende het uittesten betreffende Google Assistant en De zoekmachines Home, de zelflerende ‘Amazon Echo’ concurrent welke het streven beschikken over om Voice Search toegankelijker en gemakkelijker te maken. Google Assistant kan tussen overige afspraken inplannen, zoekopdrachten uitvoeren, routes organiseren en nog heel wat verdere.

Sinds einde juli 2018 is Google Assistant in Holland beschikbaar op zo goed als elke smartphone. De Google Home smart speaker is echter pas sinds eind oktober in Nederland beschikbaar mede het feit dat een smart speaker de Hollandse taal niet nauwkeurig voldoende begreep.

Met een opkomst aangaande zowel De zoekmachines Assistant zodra Google Home zullen er ook betrouwbare verschuivingen komen in het reeks gebruikers van Voice Search en de wijze waarna die wordt aangewend. Het kan je verrichten teneinde in te ravotten op een kansen welke Voice Search jouw site biedt.

Maar hoe speel ik dan in op Voice Search?

Er bestaan verscheidene methodes om spraakgestuurde zoekopdrachten te achterhalen, veelal bevatten ze ons cyclus eigenschappen die je in ons ‘normale’ zoekopdracht ook niet dikwijls tegenkomt. Een groot ontwerp daarvan is ons natuurlijker taalgebruik, waarbij zoekopdrachten voornamelijk in vraagvorm geraken samengesteld. Zo zal de zoekopdracht verschuiven betreffende “Beste eethuisje Amsterdam” naar “Hetgeen kan zijn dit allerbeste restaurant in Amsterdam?”. Tevens zijn spraakgestuurde zoekopdrachten grotendeels lokaal, met vragen zoals “Die eetgelegenheden uithangen er in een buurt?”.

Verdere dan 80% betreffende de resultaten welke getoond worden door Google Home komen uit featured snippets. Die snippets zijn een stukken tekst die voor een zoekopdracht verschijnen en het meeste relevante en passende antwoord op een zoekopdracht proberen te tonen. Zie onderstaand voorbeeld:

Dé methode om in te ravotten op Voice Search is dan ook door jouw te focussen op de featured snippets. De uitdaging hierbij kan zijn om je content tevoorschijn te laten aankomen wanneer persoon ons relevante zoekopdracht uitvoert, maar op welke manier doe je dat exact?

Omgangsvormen teneinde in de Google featured snippets te komen

Featured snippets melden op voordeligste methode antwoord op de zoekintentie over een gebruiker, wat daar toe leidt dat het louter geoorloofd is teneinde in een featured snippets te komen indien jij betreffende jouw webshop pagina op de meeste effectieve en duidelijke manier antwoord geeft op de zoekopdracht. Kan zijn het niet het geval, dan zal de concurrentie het met jouw afpakken. Zeker zijn daar omgangsvormen om je inhoud er uit te laten springen:

– Beantwoord de zoekintentie met ons tabel

– Beantwoord een zoekintentie betreffende ons lijst

– Beantwoord de zoekintentie betreffende een heerlijke doch sterke tekst (paragraaf)

Die soort jouw aangewend is buitengewoon afhankelijk betreffende de zoekopdracht waar je ons featured snippet op wilt laten tonen. Zo wordt een vraag zoals ‘wat is het allerbeste wasmiddel merk’ eerder via een tabel beantwoord daar jouw het wilt vergelijken betreffende andere wasmiddel merken. Een belangstelling zoals ‘op welke manier zit een wasmachine’ zal eerder in paragraaf verschijning worden beantwoord.

Behalve de handelwijze waarna jouw de zoekintentie beantwoord bestaan daar nog verscheidene overige zaken waar jouw potentiële snippet aan moet voldoen. Enkele bestaan niet verplicht, maar verder helpen zeker mee. Mits volgt:

– Jouw pagina dient op de 1e pagina over een De zoekmachines resultaten te staan vanwege de zoekopdracht

– Tracht zo heel wat mogelijk detail te melden in plusminus 50 woorden, kort maar krachtig zeker

– Denk aan zoekopdrachten welke beginnen betreffende ‘wanneer, wat, hoezo, wie, hoe, waar, etc.’

– Maak ons header op jouw pagina vanwege een vraag waarmee je in een featured snippets wilt aankomen

– Ook zinnen zoals ‘in een eerstvolgende tabel’ of ‘bekijk de volgende punten’ bestaan doelmatig

Dit mag vanzelfsprekend verder zo bestaan dat er weet ons featured snippet bestaan wegens dit zoekwoord daar waar je met genoegen een featured snippet op zou willen. In het geval is dit misschien mogelijk teneinde die featured snippet te benutten (betreffende unieke inhoud natuurlijk) en zodanig te optimaliseren het je snippet getoond is. Beter echt gejat dan slecht bedacht!

Featured snippets komen dikwijls tevoorschijn wanneer er een verschillende belangstelling is gesteld. Aangezien Voice Search grotendeels vraagstellingen zijn, moeten gedetailleerde relevante antwoorden op specifieke vraagstukken dé sleutel zijn om in de featured snippets terecht te aankomen.

Voice Search en Local SEO

Eerder kan zijn alang benoemd dat Voice Search veelal gebruikt wordt om lokale zoekopdrachten uit te voeren. Google Assistant en Google Home moeten hierbij veelal antwoorden uit De zoekmachines Maps halen. Zorg er dus vanwege dat je Google My Business correct kan zijn ingevuld. Dat gaat mits volgt:

Ga naar Google My Business

Zoek tot jouw bedrijfsnaam en adres in de het zoekveld

Selecteer jouw beurs of voeg jouw festival toe

Verifieer jouw evenement. Dit zal via een post, kan enige weken duren

Bevestig je beurs en creëer ons Google+ pagina teneinde het te beheren

Het kan eventjes duren, doch vervolgens hoef jouw daar ons tijdje ook niet meer naar om te gluren. Een juist ingevulde De zoekmachines My Business pagina is echter doch dit begin, het zorgt daar vanwege het je juist vindbaar raakt via De zoekmachines Maps en overige Google website’s.

Aangezien Voice Search zoekopdrachten grotendeels via vraagstellingen geraken voltooid kan zijn dé manier teneinde op deze plaats op in te ravotten het optimaliseren met jouw website vanwege diverse longtail keywords waarin tevens plaatsen worden genoemd. Denk onder andere aan longtail keywords bijvoorbeeld ‘Wat is het allerbeste café in Amsterdam?’ of ‘Waar vind je een kapperszaak in Den Haag?’. Longtail keywords zijn in principe zoekwoorden welke ons zin of ons omvangrijk deel betreffende een zin bevatten, dikwijls 4 woorden of meer.

Tevens bestaan longtail keywords dikwijls in vraagvorm, desalniettemin hoeft dat niet zo te bestaan, denk onder andere aan jouw denkproces als jouw ons ander paar schoeisel wilt aanschaffen. Jouw denkt vervolgens met de soort, dit merk, kleur, ofwel het voor man/vrouw kan zijn en wellicht alsnog heel wat verdere. Een zoekopdracht zou daar vervolgens onder andere uit opmaken als ‘Grijze Nike voetbalschoen mannen’.

Kleinere bedrijven moeten veelal een ontstaan maken betreffende niet zo aanzienlijk voordelige zoekwoorden en verdere focussen op zoekwoorden met http://google.nl ons lager zoekvolume, waar zoekwoorden in vraagvorm en longtail zoekwoorden in een meeste gevallen ook bij beluisteren. Longtail keywords bestaan ons juist begin een site en sinds featured snippets tevens een omvangrijke bijdrage mogen afleveren aan het binnenhalen van bezoekers tot je site. Featured snippets worden namelijk dit wordt ook wel gezien wanneer een #0 positie, beter dan een #1 staat op de allereerste website van De zoekmachines.

Longtail keywords beschikken over vaak aanmerkelijk minder zoekvolume vervolgens een ‘hoofd keyword’, hetgeen het dikwijls vele malen minder aantrekkelijk vervaardigd teneinde een pagina ofwel een deel over een website voor het zoekwoord te verbeteren. Vergeet echter ook niet het er verscheidene mogelijke longtail keywords bestaan vanwege ieder ‘hoofd keyword’ en het je longtail keywords prima in ons gewone website kan verwerken, bijvoorbeeld in de gestalte betreffende een Q&A aan de onderzijde van een website.

Met Voice Search kan zijn Local SEO zeker precies even anders, daar persoon die in Amsterdam via Voice Search ‘Hetgeen kan zijn het allerbeste café in een buurt’ 9 over de 10 keer dezelfde resultaten gaat opmaken als iemand welke behalve Amsterdam ‘Wat is dit allerbeste café in Amsterdam’ zoekt. Zo mag dit zeker zijn dat je evenement op meer zoektermen getoond is vervolgens jouw oorspronkelijk verwachtte.

Benut je kansen

Een prognose is het Voice Search alsmaar groter zal worden, in 2017 waren daar overeenkomstig emarketer 35,6 miljoen Amerikanen welke ons spraak gestuurd toestel summier één keertje per maand gebruikten, wat meer dan dit dubbele van het vorige jaar kan zijn. Nederlandse cijfers zijn jammer genoeg niet ofwel nauwelijks beschikbaar, mede via dit feit dat een Google Home smart speaker pas kort geleden uitgebracht werden in Nederland.

Die hype graat enkel doch groeien, zeker benut een kansen welke jouw momenteel hebt teneinde ons voorsprong op de construeren ten opzichte betreffende je concurrentie. Ben jouw nieuwsgierig tot een opties die een online marketing schrijfbureau jou mag bieden teneinde te optimaliseren wegens Voice Search? Bij Appsmarketeers ontvangen we je met genoegen vrijblijvend op kantoor om een opties te bespreken.